hari seperti biasa..


hari ni sama seperti selalu..still tinggal di rumah...tapi..yang lainnyee hari ni..
aku beli buku..huhu..iyela..nk isi kelapangan hatiku ini..bukan pe...
kalau nk ikutkan..nk je aku betapa dlm kedai buku..
baca buku kat sana..adeh!mana de barang ni.free..huhu..masuk toilet pun kena duit aw..
so..kesempatan yang ada..duit ada..aku beli la buku yang mampu
menambahkan ilmu aku..termasuk meningkatkan amalan aku ni..
macam best je buku ni..huhu..
ok,tajuk buku tu "40 AMALAN WANITA KE PINTU SYURGA"
aku tertarik nak baca coz isi kandungan dia mcm menarik je..aku pun wanita..huhu..
xsalah aku nak tau..kan?memandangkan aku ni xlari daripa melakukan kesalahan..
so..lebih baik aku belajar utk mengetahuinyee..tol x?wanita ni..macam bunga..dari putik bunga...
until berkembang mekar..mcm usia seorang wanita tu la..
masa bunga tu berputik..kena jaga la..jangan bagi rosak..macam tu la jugak ngn org perempuan ni..
kena jaga..jgn t'noda..
Rasulullah Sallallahu `alaihiwasallam bersabda yang bermaksud:
"Apabila seorang wanita solat lima waktu, puasa satu bulan (Ramadan), menjaga kemaluannya (tidak berzina), serta tact kepada suaminya, maka dikatakan kepadanya; Masuklah ke dalam syurga, melalui pintu mana yang kamu suka!" (Hadis riwayat Ahmad dan Tabrani).
Alangkah mudahnya bagi seorang wanita untuk masuk syurga,
hanya dengan mengamalkan empat perkara, tersebut. Tetapi malangnya di dalam; syurga kebanyakan penghuninya bukan wanita.
InL terbukti dengan hadis Rasulullah, s.a.w. ketika malam Isra' Mi'raj,
di mana Rasulullah s.a.w. diberi penghormatan.untuk melihat syurga dan neraka. Dan kebanyakan wanita berada di dalam, neraka.. .
Mengapakah begini jadinya? Apakah, wanita tidak mampu, mengamalkan empat perkara yang mudahkannya untuk ke,
syurga, sebagaimana tersebub di dalam hadis di atas? Apakah kebanyakan wanita sangat gemar melakukan dosa-dosa yang akan menyebabkan dirinya dihumban ke neraka? Apakah kebanyakan wanita tidak nampak jalan-jalan yang mudah untuk syurga itu?
hmmm...bila aku baca ni..aduh..
jadi takut la..iyela..aku ni bukan sempurna..mcm2 wat salah..so,
dengan membaca buku2 macam ni..sedikit sebanyak leh ubah diri aku
menjadi lebih solehah..aminn..



No comments: